Vanaf nu Flexhockey bij MHC Rosmalen

Vanaf nu Flexhockey bij MHC Rosmalen

Het bestuur van MHC Rosmalen heeft besloten dit seizoen Flex Hockey als pilot te introduceren. Dit hebben we al eerder aangekondigd, en we hadden wat opstarttijd nodig maar inmiddels kunnen we er ook werkelijk mee starten.

Waarom Flexhockey?

Hoe leuk we hockey ook vinden, soms zijn er periodes waarin het spelen van hockey niet of nauwelijks mogelijk is, omdat andere zaken simpelweg meer tijd en aandacht vragen. Dat betekent niet dat je helemaal niets met hockey kan doen. Integendeel zelfs, juist nu zijn er meer dan ooit mogelijkheden om op jouw gewenste manier te hockeyen. Al die mogelijkheden samen noemt de KNHB Flexhockey!

Wat is Flexhockey?

Vanuit het perspectief van de KNHB is Flexhockey dus de verzameling van al het flexibele hockeyaanbod. MHC Rosmalen bedoelt met Flexhockey voorlopig alleen de mogelijkheid om als niet-lid mee te kunnen doen als invaller bij individuele wedstrijden.

Op flexhockey.nl komt aanbod en vraag samen: als club publiceren we hebben we daar ons aanbod geplaatst, en individuele mensen kunnen zich via het platform aanmelden.

Voor wie is Flexhockey?

Voor hockeyers die geen lid zijn en toch op een laagdrempelige manier willen hockeyen. Én voor hockeyers die elders lid zijn maar graag flexibel bij MHC Rosmalen meespelen. Het flexhockey.nl platform is een tool om je als speler snel en gemakkelijk te registreren zodat je correct bent ingeschreven en verzekerd.

Wat kost Flexhockey?

Als je nog niet lid bent van een vereniging, kun je je op flexhockey.nl van de KNHB registreren voor €10,- voor 1 jaar, ingaand op het moment van betalen. Daarmee ben je speelgerechtigd en verzekerd. Bestaande leden van een hockeyclub betalen deze €10,- niet: het gaat er dus om of je als persoon al een bondsnummer hebt. Na registratie betaal je de gevraagde prijs voor de activiteit die de vereniging aanbiedt.

We willen deelname aan individuele wedstrijden voor € 12,50 aanbieden, daarnaast bestaat er de mogelijkheid om een strippenkaart voor 5 wedstrijden te kopen deze bieden we aan voor € 50,00.

Zowel de initiĆ«le €10 als de € 12,50 /  € 50  wordt via flexhockey.nl en iDeal betaald en verwerkt.

Spelregels voor Flexhockey

Aangezien flexhockey nieuw is voor ons en dit een pilot jaar is, gaan we uit van de volgende spelregels, maar die kunnen we gaandeweg veranderen indien nodig.

• In het pilot jaar zullen we flexhockey alleen aanbieden voor de (jong)senioren, 30+ en donderdagavond competiti
    • Per team/wedstrijd mogen maximaal 3 flexhockeyers meedoen
    • Je mag als niet-lid maximaal 5 keer per jaar via flexhockey meespelen met één team.
    • Je schrijft je per wedstrijd in via flexhockey.nl. Inschrijven is nog geen speelgarantie. Dit gaat te allen tijden iom de coach/manager/aanvoerder van betreffende team
    • Coach/manager/aanvoerder voegt jou als invaller toe aan het wedstrijdformulier en dan is deelname bevestigd.
    • Er mag alleen worden meespeelt bij de wedstrijd, dus NIET trainen.
    • Wil je liever trainen en geen wedstrijden spelen? Dat gaat niet via Flexhockey. Wij bieden daarvoor onze verschillende lidmaatschapsvormen aan, zoals trimlidmaatschap waarbij je met een groep trimmers op maandag traint en afsluit met een onderling partijtje of het trainingslidmaatschap waar je bij een regulier competitie team mee traint (bijvoorbeeld bij het team waarbij je af en toe met flexhockey invalt).

Vragen, opmerkingen of suggesties?

Laat het ons weten via [email protected]