Perspectief komende hockeyweken

We hebben nog wel even te maken met coronabeperkingen. MHC Rosmalen blijft uitgaan van wat wél kan voor onze jeugd- en juniorenleden. Een update van onze TC, met perspectief.

Wij begrijpen als geen ander hoe erg jullie snakken naar de versoepeling van de coronamaatregelen. Want wat is er nou lekkerder dan met je vrienden of vriendinnen lekker op het hockeyveld staan, lekker te trainen en iedere zaterdag een wedstrijd te spelen om het 'eggie'?

Helaas, het heeft er alle schijn van dat we nog een paar weken moeten wachten voordat we weer vol aan de bak mogen. Ondertussen is het razend knap om te zien hoe jullie je ondanks de beperkingen bezighouden en met een positieve mindset dag in, dag uit uitkijken naar betere tijden.

Wekelijks programma tot eind april
Om jullie perspectief, regelmaat en ritme te bieden hebben wij als TC gemeend om tot en met het weekend van 24 en 25 april 2021 een wekelijks programma voor jullie te gaan verzorgen. Dit programma kan bestaan uit onderlinge wedstrijden, skills trainingen, 7-ens competities, maar het kan ook zo zijn dat jullie zelf een supertof idee hebben. Wanneer dat zo is, mail dan naar [email protected] en we zullen dit idee proberen in te passen in onze planning. We streven er naar om de planning tot en met het weekend van 24-25 april over twee weken op de site te hebben staan.

Natuurlijk hopen wij dat we het aangepaste programma tussentijds moeten beëindigen. Wanneer dit zo is, dan betekent dat namelijk dat de competitie weer hervat wordt en dat jullie eindelijk weer je krachten kunnen meten met teams van omliggende, regionale of zelfs landelijke verenigingen. Zodra hier meer zicht op is houden we jullie natuurlijk op de hoogte, check dus regelmatig onze socials.

Clinic en rugby-training
Zoals jullie eerder al hebben kunnen lezen hebben we voor het weekend van 13 en 14 februari 21 een clinic (zaterdag 13/2, voor alle mini’s en D-jeugd) en een rugby training (zondag 14/2, voor alle C, B en A jeugd) gepland. We gaan er vanuit dat jullie dat weekend allemaal aanwezig zijn.

Trainingsschema komende weken
In week 7 (15 t/m 21 februari) is het krokusvakantie. Die week is er GEEN training en is de club gesloten. In week 8 (vanaf maandag 22 februari) trainen alle jeugdteams 1x per week. Voor het actuele trainingsschema, zie website.

Trainingen vanaf 1 maart
Vanaf maandag 1 maart 2021 bieden we alle teams de gelegenheid om weer 2 x per week te gaan trainen. Het is geen verplichting, maar de mogelijkheid is aanwezig. Stem dit onderling met je team, je coach en je trainer(s) af en geef jullie teamvoorkeur via email door aan de trainingscommissie via [email protected].
Zorg er aub voor dat deze voorkeur uiterlijk maandag 22 februari bekend is. Hebben we geen reactie van je team ontvangen dan delen we jullie standaard in op 1 x trainen per week.

Voor nu: Houd nog even vol en blijf positief, uiteindelijk komt alles weer goed! Alleen samen krijgen we corona onder de knie en hopelijk kunnen we weer heel snel zonder beperkende maatregelen genieten van onze favoriete sport!