Hulp van ouders voor jeugdopleiding gezocht

Onze jeugdopleiding groeit nog steeds. Om de kwaliteit van begeleiding ook op een goed niveau aan te blijven bieden, zijn we op zoek naar ouders die hieraan willen bijdragen.

Ondanks de beperkingen die de COVID-19 crisis met zich meebrengt zijn we achter de schermen druk bezig om onze vereniging weer voor te bereiden op de post-COVID-periode, een leuk en leerzaam traject. Vanuit de missie 'zoveel mogelijk kinderen en volwassenen verenigen rondom de hockeysport om invulling te geven aan hun sportieve, sociale en maatschappelijke behoeften' is een grote groep vrijwilligers constant bezig om er voor te zorgen dat al onze leden zich #altijdthuis voelen.

Rol vrijwilligers
Het is algemeen bekend dat het verenigingsleven voor een heel belangrijk deel draait op vrijwilligers. Deze vrijwilligers dragen met hun specifieke expertise bij aan het invulling geven aan de ambities van de club. De expertise hoeft niet meteen hockey gerelateerd te zijn, we zijn ook heel blij met vrijwilligers met krachtige organisatorische vaardigheden of coördinerende of didactische skills. Hiermee kunnen we onze ambities nog beter kracht bijzetten en de taken gelijkwaardig verdelen.

Groei jeugdlijnen
Deze oproep is speciaal gericht op, maar niet beperkt tot, ouders van onze (jongste) jeugd. We zijn er trots op dat onze jongste jeugdlijn volop in de groei zit. Hiermee lopen we echter ook tegen een uitdaging aan: hoe gaan we invulling geven aan de bijbehorende functies zoals trainers, coaches en commissieleden? We hebben er voor gekozen om dat enerzijds persoonlijk te doen maar anderzijds ook op deze manier, met een oproep via onze algemene communicatiemiddelen.

Ondersteuning gevraagd
We hebben een aantal posities waar we momenteel even geen invulling voor hebben. We zijn er voor 99,9% zeker van dat er ouders van onze (jongste) jeugdleden zijn die hier graag in willen ondersteunen. Want zeg nou zelf: wat geeft er meer voldoening dan ieder weekend die tevreden rode wangen rond te zien rennen op onze velden? De jeugd heeft de toekomst, laten we er samen voor zorgen dat we deze toekomst zo optimaal mogelijk kunnen invullen op onze club.

We zijn dan ook op zoek naar:
Lijncoördinatoren
We zoeken lijncoördinatoren voor onze commissies breedte- en prestatiehockey. Een lijncoördinator heeft de verantwoordelijkheid over de organisatie van een specifieke jeugdleeftijdslijn en draagt bij aan het jeugdbeleid van de vereniging. Als lijncoördinator maak je onderdeel uit van de portefeuille hockey. Je bent het primaire aanspreekpunt voor de spelers, ouders, coaches en trainers van alle teams binnen die betreffende lijn. Je overlegt periodiek (streven 1x per 4-6 weken) binnen de commissie over voortgang en aandachtspunten. Je hebt bij voorkeur zelf een hockeyverleden of je bent vanuit je verleden bekend met andere teamsporten.
Tijdsbesteding: 2-3 uur per week, afhankelijk van de periode van het seizoen.

'Coach de coach' trainer
Heb je vanuit je vakgebied kennis van houding, gedrag en persoonlijke presentatie en vind je het gaaf om deze kennis te delen met de nieuwe generatie? Vragen als: 'hoe bereid ik een training voor', 'hoe presenteer ik mijzelf', 'hoe bind en boei ik een groep?' Veel vragen die leven bij onze enthousiaste groep van jonge en enthousiaste trainers, maar waar logischerwijs nog niet alle kennis aanwezig is. We zouden graag 3-4 keer per seizoen een workshop organiseren voor onze trainers om ze zo de praktische tools in handen te geven om nog beter training te kunnen geven aan onze jeugdleden.
Tijdsbesteding: projectbasis, 3-4x per jaar

Visie of gedachten
Daarnaast staan wij altijd open voor mensen die duidelijke ideeën hebben over opleiden, begeleiden, coachen of trainen. Wil je eens sparren over jouw visie op de opzet van een opleidingsplan? Heb je specifieke gedachtes over een bepaald verenigingsaspect? Of wil je gewoon je gedachten op hockeygebied eens met ons delen zodat we van elkaar kunnen leren? We gaan graag met je in gesprek om te kijken wat we met elkaar voor de vereniging kunnen betekenen. Wij zijn en geven #altijdthuis.

Voor meer informatie: [email protected] of bel met Frithjof de Beijer, 06-14419620.