Regionale jeugdcompetitie en wedstrijden

De KNHB organiseert in de weekenden van 12/13 juni, 19/20 juni en 26/27 juni drie speelweekenden. Na overleg intern en met andere clubs hebben we hier een plan voor gemaakt.

In overleg met de mini-, breedte- en prestatiecommissie is gekeken hoe wij onze jeugdteams optimaal kunnen laten profiteren van dit extraatje. Het zou immers voor alle teams een mooie afsluiting van een bijzonder seizoen zijn.
We hebben daarnaast ook contact gehad met omliggende verenigingen. Veel clubs zoals HC Den Bosch, VMHC MOP en HC Tilburg hebben besloten om een gedeelte van hun jeugdteams aan te melden voor deze KNHB-competitie. Het gaat dan om de prestatieteams en wellicht de 2e of 3e teams uit de lijn.

Welke teams van MHC Rosmalen doen mee?
Na zorgvuldig overleg met de mini-, prestatie- en de breedte-commissies en met omliggende verenigingen hebben wij de volgende teams aangemeld voor de KNHB-regiocompetitie:
JA1, JA2, JB1, JB2, JC1, JC2, JD1, JD2
MA1, MA2, MA3, MB1, MB2, MB3, MC1, MC2, MC3, MC4, MD1, MD2, MD3, MD4
Deze teams spelen een door de KNHB georganiseerde onderlinge competitie van drie wedstrijden. Dit alles wordt georganiseerd volgens de op dat moment geldende coronarichtlijnen.

Waarom deze opzet?
Omdat omliggende verenigingen gekozen hebben voor het aanmelden van een beperkt aantal teams, is er ook maar een beperkt aantal tegenstanders. Wanneer wij al onze jeugdteams aanmelden, dan is er een risico dat enkele teams niet ingedeeld worden of tegen veel te sterke teams. Daarom lijkt ons de KNHB-competitie alleen de beste keuze voor de aangemelde teams.

Overige jeugdteams en mini’s
Voor de overige jeugdteams en de mini’s (F3, E6 en E8) zijn wij inmiddels in overleg met VMHC MOP, HC Den Bosch en eventuele andere geïnteresseerde clubs om een alternatieve competitie te organiseren. Wij houden jullie via de website en de app op de hoogte.

Afsluiting seizoen
Zowel de KNHB als MHC Rosmalen doen er alles aan om het seizoen op een leuke en veilige manier af te sluiten voor alle teams. Misschien niet helemaal wat jullie gehoopt hebben met een knallend eindfeest met vette muziek en een lekker hapje en drankje, maar jullie kunnen in ieder geval als team het seizoen afsluiten. Houd de site en de socials de komende dagen dus goed in de gaten, via deze kanalen zullen wij jullie informeren over de voortgang.