Wethouder Van Olden opent nieuw miniveld MHC Rosmalen

MHC Rosmalen heeft het nieuwe minihockeyveld in gebruik genomen. Wethouder Huib van Olden van de gemeente ’s-Hertogenbosch opende zondag officieel het miniveld tijdens de Weer Altijd Thuis Party op de club. De ambitie voor dit nieuwe miniveld werd een jaar geleden concreet toen de club haar nieuwe accommodatie-visie opstelde. Het oude veld was aan vervanging toe en de club heeft besloten het miniveld te vergroten en een andere plaats op het complex te geven.

Breed draagvlak
De club heeft het veld in eigen beheer laten aanleggen, mede door een creatieve aanpak en breed draagvlak binnen de club om het project financieel mogelijk te maken. Dankzij de Grote Clubactie hebben leden en sponsoren de vereniging enorm geholpen. Maar ook dankzij voorzieningen van het Bosch Sportakkoord, de maatschappelijke bijdrage van hoofdsponsor Rabobank en de drie andere betrokken sponsoren Market Wizards, GTO Plating en Loonbedrijf Jennissen is de realisatie mogelijk geworden.

Maatschappelijke ambitie
Het nieuwe miniveld geeft mogelijkheden om extra drie- en zestalwedstrijden, keeperstrainingen en strafcornertrainingen in te plannen. Het veld is ook ideaal voor G-hockey en de nieuwe loot aan de stam, Walking Hockey. Met dit miniveld, waarin veel hergebruik van bestaande materialen is benut, geeft de club haar ambitie om maatschappelijk van betekenis te zijn extra glans.

Toplaag hoofdveld
Op dezelfde dag nam MHC Rosmalen de nieuwe toplaag van het hoofdveld officieel in gebruik, die in opdracht van de gemeente is aangelegd. Ondanks dat het proces langer geduurd heeft dan vooraf verwacht, is de vereniging heel blij met het resultaat.