Problemen Digitaal Wedstrijdformulier

De KNHB heeft dit weekend landelijk een nieuw Digitaal Wedstrijdformulier (DWF) geïntroduceerd. Dit geeft nog enkele problemen, vooral met het gebruik van de spelerslijsten.

Coaches geven de volgende problemen door:
  • de spelerslijsten zijn niet beschikbaar of niet compleet
  • het toevoegen van invallers of ontbrekende spelers werkt nog niet goed of niet
  • sommige coaches kunnen niet inloggen
  • het nieuwe overzicht in LISA (wedstrijdformulieren status) is soms erg traag
Deze problemen zijn bekend bij de KNHB en LISA. De partijen zijn intensief bezig met de oplossing voor de spelerslijsten.

Advies coaches
Op dit moment vraagt de bond coaches om het na de wedstrijd nogmaals te proberen. Mocht het dan ook niet lukken, dan is het verzoek dat coaches de spelers na de wedstrijd invoeren in het opmerkingenveld zodat ze wel ontvangen worden. Het is wel aan te raden voor aanvang van de wedstrijd de scheidsrechter op de hoogte te brengen. De KNHB en LISA beseffen dat dit niet ideaal is, maar voor de korte termijn wel een oplossing. Ondertussen werken beide partijen door aan het tonen van de spelers op de juiste wijze.