Digna ontmoet Marc Rijken

Nieuws afbeelding 2-12 Elke maand gaat onze redacteur Digna van den Broek in gesprek met een vrijwilliger van onze club. Dit keer ontmoette ze Marc Rijken die binnen onze club actief is in de ICT-commissie.

‘Ik probeer het leven van andere vrijwilligers - op ICT-technisch gebied -  gemakkelijker te maken’

Profiel
Leeftijd:  47
Partner:  Marie-Louise
Kinderen: Suzanne (14), Annelotte (13), Sebastiaan (11)
Werkt als:  software engineer bij de Volksbank
Hockeyervaring: geen

Hoe lang ben jij al #altijdthuis op de club?
Onze dochter Annelotte is 1 jaar geleden overgestapt van HC Berlicum naar MHC Rosmalen. Ik heb me meteen aangemeld als vrijwilliger.

Wat doe je precies?
Samen met Sander Doppenberg vorm ik de ICT-commissie. We houden ons bezig met allerlei IT gerelateerde taken, zoals de wifi, de technische kant van de website en Google Suite (Google mail, Documenten, etc.) om beter digitaal samen te werken.

Hoe doe je dat dan?
We maken voor de bestuursleden en commissies een MHC Rosmalen e-mailadres aan. We vertalen de wensen van commissies naar bijvoorbeeld aanpassingen in de website, waarbij we vooral ook de schakel zijn naar Lisa. Ook zorgen we dat de (helaas beperkte) internetsnelheid optimaal wordt gebruikt, zodat je bijvoorbeeld kunt blijven betalen met je pinpas. Ook proberen we allerlei problemen op te lossen, zoals laatst toen KPN mail vanuit @mhcrosmalen.nl aanzag voor spam.
Sommige commissies weten ons al goed te vinden. Ongetwijfeld zijn er andere commissies die nu veel tijd kwijt zijn met zaken die wij handiger en sneller kunnen laten verlopen. We zijn via [email protected] bereikbaar.

Daar ben je zeker wel veel tijd mee kwijt?
Gemiddeld kost het me een uurtje per week. Kan variëren van 0 uur tot 4 uur per week. Omdat ik in het weekend ook wil kijken bij de sportwedstrijden van onze andere kinderen, is het fijn dat ik alle werkzaamheden doordeweeks vanuit huis kan doen op een moment dat het me uitkomt.

Wat maakt het leuk om dit te doen? Leukste ervaring?
Het is leuk om de club te helpen en mijn kennis en capaciteiten hiervoor in te zetten. Ik probeer het leven van andere vrijwilligers – op ICT-technisch gebied – gemakkelijker te maken. Te zorgen dat het in LISA allemaal zo goed en efficiënt mogelijk verloopt. Het leukste vind ik dat ik door deze rol in korte tijd veel mensen heb leren kennen op de club.

Wat maakt de club jouw #altijdthuis?
Het is een gezellige club met leuke mensen. Dat geldt zowel voor de vrijwilligers als de ouders met wie ik langs de kant sta.

Ook vrijwilliger worden bij MHC Rosmalen? Geef #altijdthuis en stuur een e-mail naar [email protected]. We kunnen je hulp heel goed gebruiken, ook als je geen hockeyervaring hebt!