Samen gezond naar nieuwe seizoen

Op advies van de rijksoverheid en het RIVM blijven onze accommodatie en clubhuis in elk geval t/m 28 april gesloten. Wat dat voor ons allemaal betekent, lees je in de update van ons bestuur.

Beste leden, ouders, coaches, trainers, vrijwilligers, sponsoren en andere betrokkenen,

Op dit moment staat ons leven vooral in het teken van gezondheid. We hopen dat jullie en de mensen in jullie omgeving gezond zijn en dat ook blijven. Een speciaal woord van dank aan onze clubmensen die actief zijn in vitale beroepen. Helden, jullie leveren in deze bijzondere tijd een absolute topprestatie. Wij zijn trots op jullie!

Jullie hebben ongetwijfeld meegekregen dat de rijksoverheid op advies van het RIVM heeft besloten om alle sportactiviteiten voorlopig te annuleren tot en met 28 april. Dat heeft grote gevolgen voor de competities waar onze teams aan deelnemen. Onze accommodatie blijft dan ook nog even gesloten. Goed om te ervaren dat jullie gehoor geven aan onze oproep om deze periode niet op het terrein te komen. We hadden het allemaal graag anders gezien, maar begrijpen uiteraard het maatschappelijk belang.

De KNHB onderzoekt nu de mogelijkheden om de competities wellicht op alternatieve manieren in mei/juni/juli af te ronden of andere alternatieve (competitie)formats voor een kortere periode op te zetten. De bond streeft ernaar hockeyers en verenigingen alsnog een mooie periode vol hockey te laten beleven voor de zomervakantie, als dat ook écht mogelijk is. We houden jullie op de hoogte!

Vanaf het moment dat we wisten dat het coronavirus onze vereniging zou raken, hebben we als bestuur de vinger aan de pols gehouden. Onze eerste zorg daarbij was om de (financiële) continuïteit te waarborgen. We kunnen gebruik maken van een nationaal noodfonds dankzij NOC*NSF, waarmee we een klein deel van de gemiste horeca-inkomsten kunnen opvangen. Maar de kosten lopen in deze periode ook gewoon door. In een vereniging zonder winstoogmerk maken we die kosten met z’n allen en moeten we die ook met z’n allen dragen. Om die reden vragen we om jouw solidariteit. Alleen op die manier kunnen we het seizoen financieel gezond afsluiten. We houden bijna niets over, maar belangrijker: we hebben ook geen tekort. We kunnen dus gelukkig zonder vervelende financiële erfenis vooruitkijken.

Wij verheugen ons er nu al op om van het nieuwe seizoen iets heel speciaals te maken. Met jullie allemaal! Juist nu hebben we alle leden, ouders, trainers, coaches, vrijwilligers en sponsoren keihard nodig om onze mooie club weer haar sportieve, sociale en maatschappelijk verbindende kracht te geven en zo aan onze missie invulling te geven.

We hebben in deze periode ervaren dat niets vanzelfsprekend is. Dat geldt ook voor de organisatie en continuïteit van onze club. Wil je daarom nog eens nagaan wat jij voor onze club kunt en wilt betekenen en dat aan onze vrijwilligerscommissie laten weten?

Terwijl we de ontwikkelingen nauwgezet volgen, zitten we niet stil. We werken verder aan het maken van de teamindelingen voor komend seizoen met alle informatie die al is verzameld. De volledige stand van zaken hebben we pas na 1 mei, maar de volgende stappen gaat onze technische commissie komende weken al zetten om de teams zorgvuldig samen te stellen en op tijd bekend te kunnen maken.
Ook gaat onze trainerscommissie weer volop aan de slag met het invullen van het trainingsprogramma voor komend seizoen, denk daarbij aan de trainers, het schema en de inhoud van de trainingen. We hopen daarbij ook weer zoveel mogelijk (bestaande & nieuwe) trainers terug te zien op het trainingsveld als onderdeel van onze gave trainers community.
Natuurlijk zorgen we ervoor dat onze accommodatie er helemaal klaar voor is als we weer mogen starten en Paul maakt van ons clubhuis weer de enige echte huiskamer van onze vereniging!

Ook wij vinden het jammer dat het seizoen 2019-2020 anders loopt dan gehoopt. Daar hadden we met z’n allen helaas geen invloed op. We hebben het waarschijnlijk wel zelf in de hand om van het seizoen 2020-2021 weer een topseizoen te maken. Doen jullie allemaal mee? Dan maken we van MHC Rosmalen voor iedereen weer een #altijdthuis!

Namens het bestuur van MHC Rosmalen,
Mark Brants,
Voorzitter

PS. Voor de mensen die een uitdaging hebben om de contributie te voldoen, kunnen we melden dat we een samenwerking aangaan met het Jeugdfonds Sport en Cultuur. Zij kunnen financieel behulpzaam zijn om kinderen toch te laten sporten. Dus neem als dit speelt gerust contact op met ons.