In memoriam Herman en Atty Durville

Ons bereikte het droevige bericht dat op 3 juni ons voormalig bestuurslid technische zaken Herman Durville en zijn vrouw Atty zijn overleden. We wensen de familie veel sterkte toe.

Op woensdag 3 juni zijn Herman en Atty Durville vlak na elkaar op natuurlijke wijze overleden. Ze zijn allebei 86 jaar oud geworden.

In 1979 kwamen Herman en Atty met hun kinderen in het zuiden wonen vanwege de baan die Herman had bij de PTT. Vanaf seizoen 1979/1980 zijn hun kinderen Marlouke, Maarten en Karlijn bij MHC Rosmalen gaan hockeyen. Daarvoor woonde het gezin in Den Haag en waren de gezinsleden actief bij Groen Geel.

Herman heeft zowel Marlouke als Karlijn in de jeugd gecoached. Hij vond meisjes coachen veel lastiger dan jongens. Bij de jongens kon hij de sterksten opstellen, zonder discussie. Bij de meisjes moest de speeltijd eerlijk verdeeld worden en was er altijd discussie.

Van 1983 tot en met 1987 had Herman zitting in het bestuur van MHC Rosmalen met als portefeuille TC. Samen met Atty leverde hij ook een bijdrage aan de barcommissie.

Hans van Bavel, de coach van Heren 1 in de tijd dat hun zoon Maarten hierin speelde, heeft ooit gezegd: De rol van Herman binnen de vereniging was rustgevend, iemand waarop je kon bouwen. Hij gaf vanuit zijn ervaring richting aan de vaak jonge bestuurders."

Wij wensen Marlouke, Maarten en José, Karlijn en Fortun heel veel sterkte in deze vreemde en lastige tijd.