Clubhuis dicht, wedstrijden zonder publiek

Ons clubhuis is vanaf vandaag drie weken lang gesloten. Ook mag er drie weken geen publiek bij de hockeywedstrijden zijn. De competities gaan voorlopig wel door.

Minister-president Mark Rutte en minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Hugo de Jonge maakten deze maatregelen gisteren bekend tijdens een persconferentie. Ze zijn noodzakelijk om het snel oplopende aantal besmettingen met het coronavirus een halt toe te roepen.

Rij-ouders
Bij uitwedstrijden van jeugd- en juniorenleden t/m 17 jaar vallen de benodigde rij-ouders onder teambegeleiding. Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar een wedstrijd. Uiteraard moeten zij zich daarbij wel aan de basisregels houden, waaronder 1,5 meter afstand tot elkaar in acht nemen. Bij thuiswedstrijden zijn dus geen ouders toegestaan op het complex.

Uitstellen
Helaas hebben we moeten besluiten om diverse activiteiten te moeten uitstellen. Zo gaat het D-feest op 10 oktober niet door. Ook gaat de tweede sessie van Bitje Happen op onze club 3 oktober niet door, net als de Sunday-Workout samen met Optimum Change. De scheidsrechtersexamens van deze week gaan naar een latere datum en de mosselavond van Dames 1 komt te vervallen. We gaan nog na of de hockeykampen van Matchplay in de herfstvakantie doorgaan. We houden jullie op de hoogte.